مجله اتاقک




   مجله اتاقک


   مجله الکترونیکی اتاقک
موضوعات مطالب
نويسندگان سایت
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها: 17


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




g.o.o.g.l.e..p.a.r.a.z.i.t

آگاهی ها

power By: otaghack-site.tk

درباره ما

ایمیل مجله : otaghack@gmail.com otaghack@yahoo.com
لينك

کارفرمانیوز
شعرهاي شاپور احمدي
**انجمن مجله اتاقک**
مجتبی علیمی- تـــرانه
چرند و پرند
کافه ترانه
زنانه نويسي
کتاب کتیبه
ارسال ایمیل به مجله
علی قزل سوفلو
عضویت انجمن
شعرخانه
دانلود موزیک
فرح منصوری - ترانه سُرا
احمد شاملو
زندگینامه ها
ثبت دامنه
صفحات دیگر مجله

تبادل لینک هوشمند
سایتهای دارای موضوع مرتبط با مجله برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مجله الکترونیکی اتاقک و آدرس otaghack-site.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
لینکها
» موسیقی ایران

 

 

روزبه بمانی :
 

کلامی که در ترانه‌ها استفاده می‌شود، بیش‌تر برای تهییج لحظه‌ای است تا حس شاعرانه!
 
 
 
 

 

ترجیح می‌دهم در شرایطی که همه جور کار به بازار عرضه می‌شود، یا کار نکنم و یا پروژه‌ای کار کنم.
 
روزبه بمانی که یکی از ترانه سرایان پرکار عرصه موسیقی طی سال‌های گذشته است، با اعلام این
 
خبرگفت: بیشتر ترانه‌های من از خارج از کشور منتشر می‌شود ولی این روز‌ها کلا روزهای بیکاری
 
و یا کم کاری را تجربه می‌کنم. چون ترجیح می‌دهم ترانه‌های کل آلبومی را که به من پیشنهاد شده،
 
خودم بسرایم و مراحل تولید آن را نیز خودم انجام دهم. اما از آنجایی که در ایران کمتر کسی
 
منجر به چنین اتفاقی می‌شود، من هم ترجیح می‌دهم کمتر کار کنم.

این ترانه سرا در ادامه گفت: البته طی این مدت یک سری ترانه از سروده‌های من توسط برخی
 
از خوانندگان اجرا شده که به زودی منتشرشده و به بازار می‌آید ولی این همه آن چیزی نیست
 
که من می‌خواهم. بهتر هم این است که فعلا درباره اینکه این ترانه‌ها را چه کسانی خوانده‌اند،
 
حرفی نزنم.

بمانی بااشاره به اینکه روزهای کنونی موسیقی، روزهای ترانه‌های خوب نیست گفت:
 
وقتی این همه موسیقی به وجود آمده، طبیعی است که هر کلامی هم ممکن است شکل بگیرد و
 
وارد جامعه شود. من هم مخالف چنین جریانی نیستم ولی اگر هم مخالف باشم که مخالفت
 
من فرقی به حال موسیقی نمی‌کند. چرا که موسیقی در جریان است و هر کس با سلیقه‌ای
 
که دارد از موسیقی سلیقه‌ای خودش حمایت می‌کند. به همین دلیل ترانه‌ای هم که با آن
 
موسیقی عجین است، جریان خود را پیدا می‌کند.

وی در خصوص کلیت ترانه و شناخت آن گفت: من شناخت دیگری از ترانه دارم که با آنچه
 
که امروزه به نام ترانه شناخته شده است، متفاوت است.

آنچه امروز فضای موسیقی ما را اشغال کرده، نه ارزش حرف زدن دارد و نه ارزش نقد کردن. چون دایره
 
حرف‌ها و واژگان جدی ندارد. بلکه نوع کلامی که در ترانه‌ها استفاده می‌شود، بیش از هر چیزی
 
برای تهییج لحظه‌ای است تا حس شاعرانه! عمده ترانه‌های فضای کنونی جامعه موسیقی
 
را چنین ترانه‌هایی پر کرده و در بر گرفته است.

بمانی در پایان گفت: این نوع کلام باید در موسیقی باشد و به نبودن آن رای نمی‌دهم. اما این دلیل
 
نمی‌شود که کل موسیقی ما را چنین ترانه‌ها با کلام‌های سخیفشان در بر بگیرد.
 
 
 
 


+

 

لنون

 

هواداران «جان لنون» موسيقيدان انگليسي به زودي شاهد انتشار

مجموعه‌اي از نامه‌هاي خصوصي اين آهنگساز در قالب يك كتاب خواهند بود.

 

اين مجموعه نامه‌ها كه از سوي همسر «جان لنون» در اختيار يك ناشر قرار

گرفته است مجموعه‌اي از نامه‌هاي «لنون» است كه براي افراد مختلف به

رشته تحرير در آمده است.
«لنون» در اين نامه‌ها درباره موضوعات مختلفي چون موسيقي، خانواده،

زندگي شخصي و برخي از ترانه‌ها و اشعارش صحبت كرده و در مواردي برخي

از اشعارش را براي دوستانش نوشته و به آنها تقديم كرده است..


به گفته ناشر اين اثر، مدت زمان زيادي طول كشيد تا «يوكو اونو» بيوه «جان

لنون» براي انتشار نامه‌هاي همسرش در قالب يك كتاب رضايت دهد اما با

وجود پيگيري‌هاي اين موسسه سرانجام «اونو» راضي شد تا امتياز اين نامه‌ها

را به نشر «سامسون آلن» واگذار كنند.


اگر چه هنوز مشخص نيست كه «يوكو اونو» اين نامه‌ها را با چه قيمتي در

اختيار اين ناشر قرار داده است اما برخي از كارشناسان و افراد آگاه اعلام

كرده‌اند كه بيوه «لنون» مجموعه نامه‌هاي او را به ارزش يك ميليون دلار در

اختيار اين ناشر قرار داده است.


كتاب «مجموعه نامه‌هاي جان لنون» قرار است حاوي 150 نامه و دست نوشته

اين نويسنده به دوستان، آشنايان و فاميلش باشد.


به گفته ناشر اين اثر برخي از اين نامه‌ها حاوي اشعار، تصاوير و نقاشي‌هايي

است كه لنون در پايين نامه براي مخاطبش نوشته و يا طراحي است.

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

مینوووو
ساعت18:49---2 بهمن 1389


وحید
ساعت15:07---1 بهمن 1389
واقعا همینطوره

متاسفانه همه ترانه ها تکراری و سخیف شدن


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



نويسنده : ADMIN | تاريخ : برچسب:موسیقی, | نوع مطلب : <-CategoryName-> |

» عناوين آخرين مطالب